علمي اموزشي

دبیرستانی-کنکوری

محل تبلیغ شما تهران گراف


علمي اموزشي

ا موضوع: علمي ,چند راهكار براي افزايش تمركز,,

 


راهکارهايي براي تقويت تمرکز

امروزه با وجود مشغله‌هاي فکري فراواني که باعث حواس‌پرتي افراد مي‌شود، تمرکز سخت‌تر شده است. اصولاً ذهن و فکر انسان‌ها به گونه‌اي طراحي شده است که هرج و مرج را نمي‌پذيرد. از طرفي اگرچه تقويت تمرکز امري دشوار است اما غيرممکن نيست؛ بنابراين داشتن پشتکار در بهبود قدرت تمرکز مهم و ضروري است. در اين مطلب از «هلث نيوز» به چند راه‌حل براي بهبود قدرت تمرکز، اشاره شده است.

محيط خود را انتخاب کنيد: محيط، نقش مهمي در بهبود تمرکز دارد. محيط‌هاي راحت و دلچسب براي تمرکز کامل مناسب است. هرچه زمينه‌هاي حواس‌پرتي کم‌تر باشد کار کردن با تمرکز، راحت‌تر است.

کنترل افکار: بعضي معتقدند کليد تمرکز اين است که ذهن خود را با فکرهاي سطحي مشغول نکنيد. هنگامي که فکرهاي نامربوط به ذهن خطور مي‌کند به آن‌ها بي‌توجهي کنيد و روي کاري که مي‌خواهيد انجام دهيد تمرکز کنيد.

برنامه‌ي زمان‌بندي‌شده: براي کارهايي که بايد انجام دهيد، برنامه‌ريزي کنيد. براي انجام کارها اولويت‌بندي داشته باشيد و زمان انجام کارهاي جدي و تفريحات را مشخص کنيد.

هرگز منفي نباشيد: هرگز نگوييد قادر به تمرکز نيستيد؛ زيرا در اين شرايط تمرکز کردن سخت‌تر مي‌شود. هرازگاهي که نياز به تمرکز کردن پيدا کرديد، چندين بار با خود تکرار کنيد که مي‌توانيد تمرکز کنيد تا به آساني اين توانايي را به دست آوريد.

از انجام چند کار با هم بپرهيزيد: انجام دادن چند کار با هم باعث مي‌شود نتوانيد روي تمام کارها به طور کامل تمرکز کنيد؛ بنابراين روي يک کار تمرکز کنيد و پس از اتمام آن به کار بعدي بپردازيد.

صداهاي مزاحم را حذف کنيد: حذف صداهاي مزاحم نقش مهمي در انجام درست کارها دارد؛ زيرا سر و صدا مانع تمرکز مي‌‌شود.

توان خود را مشخص کنيد: هر فرد توان مشخصي دارد و زماني از روز مي‌تواند کارهاي دشوار را به بهترين نحو انجام دهد؛ بنابراين زمان مناسب براي انجام کار را مشخص کنيد.

کارها را تقسيم‌بندي کنيد: کارهايي که آغاز و پايان ندارد، تمرکز فرد را از بين مي‌برد. اگر مشغول کار يا پروژه‌ي بزرگي هستيد بهتر است زمان و روشي براي شروع و به اتمام رساندن آن تعيين کنيد.

زماني را براي اتمام کار خود تعيين کنيد: براي تقويت تمرکز، زماني را براي اتمام کار در نظر بگيريد. اين کار باعث مي‌شود تا کارهاي غير ضروري را فراموش کنيد و از ساعت کاري خود بهترين استفاده را بکنيد.

 



می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 2108

تاریخ انتشار: جمعه 6 بهمن 1391 ساعت: 14:52

برچسب ها : ,
نظر

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










دوستان و همکاران

با مرجع گرافیک دوست شوید !

محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما تهران گراف قالب گراف
تمامی حقوق سایت و قالب برای((دبیرستانی-کنکوری)) محفوظ می‌باشد و هرگونه سؤاستفاده و کپی برداری پیگرد قانونی دارد | کپی رایت ۲۰۱۳
طراحی و سئو: تهران گراف ترجمه: قالب گراف